پیگیری خرید

تاثیرات کرونا بر رفتار و ضوابط هتل ها

با وجود همه گیر شدن ویروس کرونا در تمامی کشورها، زندگی روزانه ما دچار تغییراتی شد و این تغییرات در آینده ای نزدیک هم ادامه دارند و شکل زندگی عوض خواهد شد و تا زمانی که این ویروس در جامعه جهانی وجود دارد ما ملزم به رعایت نکات بهداشتی می باشیم.

کرونا بر روی صنعت گردشگری بسیار تاثیر گذار بوده است و البته هتل ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و تغییراتی در روند پذیرش مهمان ایجاد خواهد شد.

برای مطالعه وضعیت کرونا در جزیره کیش، می توانید به مقاله کرونا در کیش مراجعه کنید.

هتل ها در  کرونا

اقامت هتل ها در دوران پس از کرونا :

نظر استاد رشته هتلداری دانشگاه نیویورک،کریستوفر اندرسون در مورد آینده صنعت هتلداری این است که به زودی شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود و تا زمانی که واکسن یا درمانی برای کرونا پیدا نشود، اقامت در هتل ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. امکانات هتل ها هم کاهش پیدا می کند و دیگر خبری از بوفه و مینی بار نخواهد بود.

هم چنین خدماتی نظیر اسپا یا سرویس ویژه خدمتکار هم دیگر مشاهده نمی شود.

مهمانان هم پس از این دوران درخواست می کنند که اتاق را بدون ایجاد تماس تحویل بگیرند و ترجیحا خبری از کلید یا کارت ها نباشد. احتمالا مسافران در آینده این نظر را خواهند داشت :

" ما می خواهیم بدون آنکه مکانی را لمس کنیم وارد اتاق خود شویم. بعد ورود به هتل سوار بر آسانسور خود را به اتاق برسانیم بدون آنکه به چیزی دست بزنیم. اتاقی که قبلا به طور کامل ضدعفونی شده است. "

در حال حاضر تقاضا برای اقامت در هتل ها بالا نیست اما با توجه به اینکه به زودی این تقاضا افزایش میابد، انتظار می رود هتل ها اقدامات خاصی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا انجام دهند.

ضدعفونی کردن هتل ها

قدم اول : رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت بهداشت

بی شک مهم ترین نگرانی حال حاضر، بهداشت است. از همین رو  انجمن هتلینگ و اقامتگاه های آمریکا روز دوشنبه استاندارد جهانی Stay Safe را منتشر کرد. تعداد زیادی از هتل ها هم سیاست های جدیدی را در پیش گرفتند.

مجموعه هتل های هیلتون لس آنجلس در قدم اول از سمپاش های الکترواستاتیک استفاده می کند که سطح وسیعی را به طور یکنواخت ضد عفونی خواهد کرد.

مجموعه هتل های ماریوت هم از سمپاش های اسکتوراستاتیک استفاده و برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی مبلمان ها را حذف می کند. برای جدا کردن کارکنان از مسافران هم از موانع پلکسی گلاس بهره می برند.

هنوز مشخص نیست این هزینه ها بر روی هزینه اتاق ها لحاظ شود یا خیر. یا اینکه هزینه تمیزکاری و ضدعفونی جدا محاسبه می شود یا خیر، اما بهرحال هزینه اقامت در هتل در سال 2020 نسبت به سال قبل به دلیل استقبال کمتر ارزان تر خواهد شد.

مسافران هتل های ماریوت می توانند از تلفن خود برای پذیرش و ورود به اتاق استفاده کنند.

برای کارمندان هتل هم ماسک و دستکش موجود خواهد بود و مواد ضدعفونی دست در همه جا دیده می شود.

بیش از چهار نفر در آسانسور اجازه تردد ندارند و بعضی از هتل ها این تعداد را تا دو نفر محدود کرده اند.

فاصله گذاری در آسانسور

آیا مسافران در هتل ها غربالگری خواهند شد؟

یکی از روش های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا غربالگری با توجه به درجه حرارت بدن می باشد که هنوز مشخص نیست تا چه حد در هتل ها قابل اجرا باشد. در یکی از هتل های وگاس هم (که هنوز افتتاح نشده) از سنسورهای حرارتی برای غربالگری استفاده خواهد شد.

هتل چهار فصل نیویورک هم از آوریل سیاست های خاصی برای حفظ سلامتی کارکنان و مسافران پیش گرفته اند.

تشخیص ویروس کرونا نیازمند آزمایش و یا کیت تشخیص می باشد از این رو حالتی را در نظر بگیرید که فرد تنها ناقل هست و هیچ علائمی ندارد، در این صورت غربالگری حرارتی کاری از پیش نخواهد برد. در این مورد توصیه شده که از سیستم های تشخیص سریع کرونا در هتل ها استفاده شود. 

مدیر کل هتل چهار فصل نیویورک موارد خاصی را برای حفظ امنیت مسافران مطرح کرده است. تا به امروز اتاق ساعت 12 ظهر تخلیه می شد و ساعت 14 به مسافر بعدی تحویل داده می شد. از این پس بهتر نیست بین تخلیه اتاق و تحویل آن به مسافر جدید فاصله زیادی قرار گیرد؟ به طور مثال پس از 24 ساعت اتاق به فرد بعدی تحویل داده شود.

علاوه بر این مورد، تغیپرات دیگری نظیر حفظ فاصله های اجتماعی در قسمت های مختلف هتل، کاهش ظرفیت فضاهای عمومی و ایجاد طراحی جدید در  رستوران ها و کافی شاپ ها رخ خواهد داد.

کرونا هتل

آینده ی هتل ها :

بسیاری از قسمت های هتل جهت استفاده به تغییرات اساسی نیاز دارند تا به حد زیادی خطر ابتلا مسافران را کاهش دهند.  به طور مثال اتاق ها مثل قبل با ضدعفونی بیشتر ، کارایی خود را خواهند داشت اما بوفه عملا نقشی را ایفا نمی کند.

بوفه صبحانه و ناهار با توجه به وضعیت موجود به دلیل انتقال ویروس امکان دارد منحل شود.

سالن های ورزشی و اسپا هتل ها هم، خطر ابتلا را افزایش می دهند و نیاز به مراقبت های زیادی دارند.

اما هتل هایی هم هستند که مخالف بسته شدن اسپا و سالن های ورزشی هستند و عقیده دارند با رعایت یک سری نکات هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

باید دید در آینده ای نزدیک چه در انتظار ماست.

هر چند این ویروس هم به زودی همانند سایر ویروس ها از بین می رود و یا واکسن آن ساخته می شود ولی تا آن موقع باید مراقب خود و دیگران بود...

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هتل ها

اقدامات هتل های کیش در مقابل کرونا :

در جزیره کیش هم تعداد بسیاری از هتل ها، خدمات خود را ار سر گرفته اند و با رعایت پروتکل های لازم اتاق جهت اقامت در اختیار گردشگران قرار می دهند. برای مقابله با ویروس کرونا در کیش ، بعضی هتل ها از روش غربالگری حرارتی استفاده می کنند. اتاق های هتل و فضاهای عمومی هتل هم به طور کامل دائما ضد عفونی می شوند.

هتل شایگان کیش یکی از هتل هایی است که پروتکل های لازم را به مرحله اجرا گذاشته و در کلیپ زیر به طور کامل به معرفی آن ها پرداخته است.

 

 

نظرات کاربران (0 نظر)