پیگیری خرید

آیا حمله ملخ ها به کیش صحت دارد؟ (از شایع تا واقعیت)

این روزها، جزیره کیش میزبان حرکت دسته جمعی ملخ ها می باشد. روش های مختلفی برای مقابله با ملخ ها در نظر گرفته شده تا صدمه کمتری به مزارع و محصولات وارد شود.

آخرین اطلاعیه : هم اکنون وضعیت ملخ ها در کیش کاملا کنترل شده است و تیم های سازمان عمران کیش کاملا آماده برای سم پاشی موارد احتمالی آتی هستند. 

حمله ملخ ها به کیش

هجوم ملخ‌ها به مرحله بحران نرسیده است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور:
هجوم ملخ‌ها در استان‌های جنوبی کشور به وضعیت بحران نرسیده است.

تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پیشگیری و مقابله با ملخ اعتبار اختصاص یافته است و اکنون هم ۸۷۵ کیلومتر از استان بوشهر سم‌پاشی شده است و کانون‌های آلوده هم ردیابی شده‌اند. 


روابط عمومی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی، اقای محمدرضا میر رئیس در این باره بیان داشت :

" ملخ‌هایی که در جزیره کیش مشاهده می‌شوند و از روز جمعه ریزش کرده‌اند بومی نیستند و ملخ‌های مهاجر صحرایی هستند. باتوجه به پیش بینی که سازمان فائو انجام داده بود و بررسی‌های کارشناسان حفظ نباتات، انتظار هجوم مجدد ملخ‌ها می‌رفت و امسال همانند سال گذشته در استان‌های جنوبی کشور شاهد این آفت خطرناک هستیم.  امکانات و ادوات و سموم مورد نیاز آماده هست، هماهنگی‌های لازم انجام شده و این اطمینان را بدهم که اصلاً جای نگرانی نیست.

سال قبل هم این ریزش‌ها را داشتیم و تجربه آن‌را داریم، البته سال گذشته در کیش ریزش چندانی نداشتیم ولی مناطق دیگری از استان هرمزگان خیلی با این موضوع درگیر بودند.
کنترل محیط جزیره به نسبت اراضی که در کشور داریم برای ما کار راحتی است و هیچگونه مشکلی وجود ندارد، امیدواریم که بعد از این شاهد ریزش در جزیره کیش نباشیم."

طبق توصیحات آقای میر رئیس، این ملخ ها از کشورهایی مثل عربستان، یمن و سودان وارد کشور شده اند و تنوع رنگی بسیاری دارند. این ملخ ها، چوب درخت را هم می خورند و تا 2 برابر وزنشان تغذیه می کنند.

منبع : کیشوند نیوز

حمله ملخ ها به کیش

ملخ ها در کیش

ملخ در کیش

ملخ کیش

نظرات کاربران (0 نظر)