پیگیری خرید

مشخصات برج ایفل کیش | بدو کیش

تصاویر برج ایفل کیش

یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش برج ایفل می باشد که شبیه سازی شده برج ایفل پاریس است و در بازار پردیس 1 قرار دارد. این برج با استقبال زیادی مواجه شد و انتقاداتی نیز به آن وارد شد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

برج ایفل کیش

افتتاح برج ایفل کیش :

از شناخته شده ترین بناهای دنیا ، برج ایفل می باشد که در سال 1887 ساخت آن در پاریس آغاز شد و روز به روز نیز به معروفیت آن افزوده شد.

در جزیره کیش هم مدل کوچکتر این برج در محوطه بازار پردیس 1 با طراحی مهندسان ایرانی ساخته شده و توجه مردم را به سمت خود جلب کرده است.

در این برج از 32 هزار پیچ و مهره استفاده شده و در برابر باد و بارندگی هم مقاوم می باشد.

برج ایفل کیش چند متر است ؟

برج ایفل کیش الهام گرفته از برج ایفل فرانسه دارای 30 متر ارتفاع می باشد که در طول شب با وجود نور افشانی های متنوع از جاذبه های گردشگری دیدنی جزیره به شمار می رود.

آدرس برج ایفل کیش  :

بازار پردیس کیش از بزرگترین و محبوب ترین بازارهای جزیره کیش می باشد که در سال 1371 افتتاح شد و با داشتن 200 واحد تجاری پوشش دهنده همه نوع سلیقه ای می باشد.

برج ایفل کیش هم در محوطه بازار پردیس واقع شده و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. 

آدرس : کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، مرکز خرید پردیس 1

هزینه ساخت برج ایفل کیش :

برج ایفل کیش با سی متر ارتفاع و سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر 13 میلیارد ریال ساخته شده است تا تداعی گر برج ایفل پاریس باشد.

نقد و بررسی برج ایفل کیش :

نکته ای که نظر تعدادی را به خود جلب کرده است قرار دادن نمادی اروپائی در جزیره کیش می باشد. بعضی از افراد این سوال را مطرح کرده اند که ایا خود ایران جذابیتی نداشت که با سرمایه گذاری بر روی برج ایفل در صدد جذب گردشگر برامده اند ؟ امکان نداشت با شبیه سازی یکی از نمادهای ایرانی کار را پیش ببرند؟

پیش تر در ساخت هتل داریوش کیش از نمادهای اصیل ایرانی  استفاده شد و هتل هم علاوه بر خدماتی که به مسافران ارائه میکند به یک جاذبه در جزیره کیش تبدیل شده و مردم برای دیدن نمادها به این هتل مراجعه میکنند.

طراحان این برج بر این باورند که نمادهای ایرانی آنچنان هم برای گردشگران جذاب نمی باشد و پیاده سازی نادرست این المان ها سبب این امر شده که مردم در پی دیدن آن ها نباشند.

بر طبق گفته محمد علی رسولی یکی از مجریان این طرح ، چرا باغ راهی که در سرتاسر جزیره قرار دارد و مملو از نماد های ایرانی است برای مردم جذابیتی ندارد و کسی به دیدن آن ها نمی رود؟ دلیل آن عادی بودن این المان ها برای مردم است . بطور مثال اگر سی و سه پل ساخته میشد هیچ جذابیتی برای مردم نداشت چون قبلا به دیدن آن رفته اند.این برج با طراحی و کار مهندسان ایرانی طراحی شده و نور پردازی های آن به سبک ایرانی انجام شده که پرچم ایران را به نمایش میگذارد.

با وجود تمامی این انتقادات برج ایفل کیش از جذابترین جاذبه های گردشگری جزیره می باشد که نورپردازی آن در طول تور کیش میتواند زیبایی خاصی را به شب رویایی شما ببخشد.

نظرات کاربران (0 نظر)