پیگیری خرید

معرفی شرکت هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های کشور است که در قالب سهامی خاص اداره می شود. این ایرلاین با همکاری منطقه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر تاسیس شده است و در سال 1384 مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشور کسب کرد، یک سال بعد یعنی سال 1385 اولین پرواز خود را به طور رسمی انجام داد.
هواپیما تابان

قطب‌های شرکت هواپیمایی تابان

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی تابان در شهر مشهد قرار دارد. این ایرلاین در سال 1389 آشیانه تعمیر و نگهداری خود را در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد افتتاح کرد تا از این طریق علاوه بر هواپیماهای ملکی خود به دیگر شرکت‌های هوایی خدمات ارائه کند.

 قطب‌های اصلی شرکت هواپیمایی تابان عبارت‌اند از: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی و همچنین از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می توان به عنوان قطب دوم این ایرلاین نام برد. 

 شبکه پروازی هواپیمایی تابان

 ایرلاین تابان در مجموع به 21 مقصد داخلی و خارجی پرواز می‌کند که به شرح زیر می باشد:
پروازهای داخلی هواپیما تابان: این ایرلاین به اکثر شهرها‌ی ایران پرواز دارد از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاشان، ماکو، اصفهان، شیراز، آبادان و ....
پروازهای خارجی هواپیما تابان: هواپیمایی تابان علاوه بر پروازهای داخلی، در طول هفته پروازهای منظم به مقاصد خارجی را در برنامه ی خود دارد که برخی از شهر‌های آسیایی و خاورمیانه را شامل می شود. شبکه پروازی این ایرلاین شامل: تفلیس، استانبول، نجف، بغداد و .... است.

لوگوی هواپیمایی تابان

لوگوی هواپیمایی تابان از دو رنگ نارنجی و آبی تشکیل شده است این رنگ ها نشان دهنده‌ی " آرامش در اوج " و همچنین دایره این لوگو سمبل حرکت، کمال و یکپارچگی می باشد. بیشتر لوگوهای شرکت‌های هواپیمایی متشکل از بال یا پرنده است اما ایرلاین تابان، از این قاعده مستثنی است و دارای نمادی خاص می باشد. در طراحی هواپیماهای تابان همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، از دو خط نارنجی و آبی در قسمت جلویی هواپیما و دایره‌ی نارنجی در قسمت انتهایی با خطوط آبی رنگ در انتهای دم استفاده شده است.

لوگوی هواپیما تابان

معرفی ناوگان‌های هوایی تابان 

در حال حاضر شرکت هواپیمایی تابان مجهز به 9 فروند هواپیما در شرایط پروازی به شرح زیر می باشد:

ردیف      نام هواپیما تعداد
1 MD-88 5
2 ایرباس A310     1
3 بوئینگ B757 1
4 بوئینگ B737-400 1
5 AVRO RJ85 1

ناوگان های شرکت هواپیمایی تابان

کلاس‌های پروازی هواپیمایی تابان

9 فروند هواپیمای این ایرلاین فقط مجهز به کلاس پروازی اکونومی، معمولی ترین کلاس پروازی هستند، در این کلاس پروازی، صندلی‌ها در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و از یکدیگر فاصله ندارند، همه ی مسافران از امکانات و خدمات برابری برخوردار می باشند. مهمانداران مجرب هواپیمایی تابان در طول سفر با ارائه خدمات مسافران را همراهی می کنند.

کلاس های پروازی هواپیما تابان

پرترددترین مسیرهای پروازیی هواپیما تابان

هر کدام از شرکت های هواپیمایی در مسیر و مقاصد خاصی بیشترین تردد را دارند، ایرلاین تابان نیز مستثنی از این قضیه نیست، از پرترددترین مسیرهای پروازی می توان به دو مورد زیر اشاره کرد: 

  • مسیر تهران _ اصفهان گاهی تا 6 بار پرواز در روز

  • مسیر تهران _ مشهد در هفته حدود 10 پرواز 

کترینگ هواپیمایی تابان

ایرلاین تابان مجهز به کترینگی با کادر آشپزی تواناست و در طول سفر غذایی مطلوب با کیفیت مناسب به مسافران ارائه می کند، همچنین در جهت بهبود خدمات و کیفیت به زودی سرویس‌های ویژه غذایی دلخواه و رژیمی نیز برای رضایتمندی مسافران فراهم می شود.
کترینگ هواپیمای تابان

پرسنل هواپیمایی تابان

موفقیت شرکت هواپیمایی تابان مدیون مهارت و تعهد کارکنان آن می باشد. پرسنل ایرلاین تابان همواره در تلاش اند تا تجربه ی یک سفر امن و راحت را تا زمان رسیدن به مقصد به مسافران خود بدهند و همچنین این شرکت محیطی پویا، گرم و صمیمی را برای فعالیت کارکنان خود فراهم کرده است.

خرید بلیط هواپیمایی تابان 

آسان‌ترین راه برای تهیه بلیط، مراجعه به سایت و وارد کردن سه حرف اول مبدا و مقصد در کادر جستجو، تعیین تاریخ رفت و برگشت، مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از آن فشردن کلید جستجوی پرواز است. لیست کاملی از پروازهای تابان که شامل انواع بلیط سیستمی، لحظه آخری، چارتری، نرخ ویژه و ... برای شما نشان داده می شود و شما میتوانید به راحتی در کوتاه‌ترین زمان بلیط خود را آنلاین رزرو کنید. همچنین امکان تهیه‌ی بلیط از دفاتر آژانس های هواپیمایی وجود دارد.
 

هواپیمای شرکت آسمان

ویژگی بار هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان همانند سایر ایرلاین‌ها از قوانین یاتا پیروی می کند، مسافران مجاز هستند باری تا وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرند. میزان بار مجاز که به کانتر پرواز تحویل داده می شود، باید دارای حداکثر وزن 30 کیلوگرم و ابعاد 230 سانتی‌متر باشد. ورود اشیایی مانند: مواد قابل اشتعال، کپسول‌ها و اسپری‌های شیمیایی تحت فشار و همچنین انواع مواد اسیدی  به هواپیماها ممنوع است.

قوانین ورود مسافران به هواپیمای تابان

  • از پذیرش مسافران مست با رفتار خشونت آمیز به داخل ایرلاین جلوگیری می شود.

  • مسافرانی که هواپیما را در حال ترانزیت ترک می کنند، در هنگام ورود مجدد تفتیش می شوند.

  • برای خانم های باردار تا 32 هفتگی در سفر داخلی و کوتاه مدت ارائه گواهی پزشکی لازم است.
  • در برخی از کشورها  لازم است مسافرانی که از نقاط معین دنیا وارد می شوند، کارت بهداشت و واکسیناسیون داشته باشند.

حوادث و سوانح هواپیمایی تابان

اصلی‌ترین دغدغه‌ی همه‌ی ایرلاین‌ها ایمنی و سلامت پرواز است. شرکت هواپیمایی تابان در طول 10 سال کارنامه‌ی درخشانی از ایمنی سفر برای خود ثبت کرده است و فقط تعداد محدودی حادثه در رزومه خود دارد که خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی نداشته است. دلایل حوادث این شرکت هواپیمایی را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم:

  • بهمن ماه 1388 هواپیمای توپولوف از آبادان به مقصد مشهد در هنگام فرود دچار سانحه و آتش سوزی شد، موتورهای هواپیما سوخت، بال سمت راست، دم و چرخ آن جدا شد. در این سانحه تعدادی 47 نفر از مسافران و خدمه مصدوم شدند.

  • فروردین ماه 1396 بوئینگ 737 در قسمت چرخ هنگام فرود دچار مشکل شد، خوشبختانه کسی آسیب ندید.
  • آذر ماه 1396 پرواز شماره 2645 دچار نقص فنی و خلبان مجبور به فرود اضطراری شد.

حوادث هوایی هواپیما آسمان

نظرات کاربران (0 نظر)