پیگیری خرید

معرفی شرکت هواپیمایی ماهان

یکی از ایمن‌ترین ایرلاین‌های ایرانی، شرکت‌ هواپیمایی ماهان است، زیرا تاکنون هیچ سانحه فوتی نداشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۱ در شهر کرمان فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر با ۷۰ فروند ناوگان فعال و پرواز به ۵۲ مقصد داخلی و خارجی، جزو پرترددترین و مجهزترین ایرلاین‌های داخلی شناخته میشود. ضمنا شرکت هواپیمایی ماهان یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور نیز به شمار می‌رود.

نمای بیرونی هواپیمای ماهان

تاریخچه ماهان ایر

به طور خلاصه با تاریخچه و پیشرفت‌های این قول صنعت هوایی آشنا شوید:
سال ۱۳۷۱: آغاز به کار ماهان به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی
سال ۱۳۷۲: آغاز فعالیت جدی با برقراری پروازهای تهران - کرمان
سال ۱۳۷۶: آغاز پرواز در مسیر تهران - دبی
سال ۱۳۷۸: اضافه شدن اولین هواپیمای ایرباس ای ۳۰۰ به ناوگان ماهان
سال ۱۳۷۹: عضویت در سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA)
سال ۱۳۸۰: اضافه شدن ایرباس‌های ای ۳۱۰ و بالا رفتن توان شرکت برای برقراری پروازهای دوربرد
سال ۱۳۸۴: تبدیل شدن شرکت ماهان به تنها شرکت هواپیمایی دارنده ناوگان مدرن در ایران با ورود ۴ فروند ایرباس ای ۳۲۰
سال ۱۳۸۶: پیوستن ۳ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰
سال ۱۳۸۸: راه‌اندازی باشگاه مسافران Mahan & Miles برای مسافران کثیرالسفر / تعداد کارکنان ماهان از ۳۰۰۰ نفر گذشت.
سال ۱۳۹۱: افزایش تعداد ناوگان ماهان به ۴۵ فروند هواپیما. رشد ۵ درصدی تعداد مسافران نسبت به سال قبل
سال ۱۳۹۳: افزایش تعداد ناوگان به ۵۸ فروند هواپیما
سال ۱۳۹۴: اضافه شدن ۹ فروند هواپیما به ناوگان ماهان
سال ۱۳۹۵: راه‌اندازی سیستم دریافت کارت پرواز اینترنتی از طریق وب‌سایت ماهان
هواپیمای شرکت ماهان

معرفی کامل شبکه پروازی شرکت ماهان ایر

کلیه پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین المللی امام خمینی و پروازهای داخلی از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد به طور منظم و فصلی انجام می‌شود. شبکه پرواز‌های داخلی و خارجی در تصویر زیر کامل ترسیم شده است.

شبکه پروازی داخلی هواپیمایی ماهان
شبکه پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی ماهان

معرفی کلاس‌های هواپیمای ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان برای مقاصد داخلی و خارجی دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی را ارائه می‌دهد. تفاوت عمده این دو کلاس پروازی در پروازهای خارجی، سرگرمی و امکانات آن‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک مربوطه در سایت بدو کیش مراجعه کنید.

بیزینس کلاس هواپیمای شرکت ماهان

معرفی کلاس های هواپیمایی شرکت ماهان

معرفی کامل ناوگان‌های مسافربری ماهان ایر

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران، شرکت هواپیمایی ماهان ایر نشان حمل بیشترین مسافر(در شبکه داخلی و خارجی) را در سال 1391 کسب کرده است. رشد بالای مسافران این شرکت باعث افزایش تعداد ناوگان به (54) فروند و توسعه شبکه پروازی به نقاط مختلف کشور و جهان شده است.
جالب است بدانید از هواپیماهای ناوگان ماهان، ایرباس ای ۳۴۰ و بوئینگ ۷۴۷ به ترتیب در رده اول و سوم، ایمن‌ترین هواپیماهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند. در حال حاضر ناوگان مدرن و ایمن شرکت هواپیمایی ماهان بدین شرح است:

  • 2 فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ سری ۳۰۰
  • ۷ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۴۰ سری ۶۰۰
  • ۱۴ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۰۰ سری ۶۰۰
  • ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۱۰ سری ۳۰۰
  • ۱۷ فروند هواپیمای بی ای ئی ۱۴۶ سری ۳۰۰

معرفی ناوگان شرکت ماهان

ناوگان ماهان ایر

ناوگان ماهان ایر

معرفی ناوگان ماهان ایرمعرفی مدلهای ناوگان هوایی ماهان ایر

معرفی ناوگان شرکت هواپیمایی ماهان

خدمات خاص شرکت هواپیمایی ماهان

 بسیاری از خدمات هواپیمایی ماهان، از ایرلاین‌های خارجی الگو گرفته شده است و با تلاش‌های 3300کارمند این شرکت، توانسته است مطابق با استانداردهای بین المللی حرکت کند، تا حدی که بسیاری از توریست‌های خارجی در ایران، سفر با هواپیمایی ماهان را ترجیح می‌دهند. خدمات ویژه این ایرلاین توانسته است تمامی نیازهای مسافرین خود را برطرف کند. در ادامه با برخی از این خدمات آشنا می‌شویم.

پرسنل شرکت ماهان ایر

معرفی رفتار پرسنل شرکت ماهان ایر

سالن مسافران ویژه (لانج) شرکت مسافربری ماهان - فرودگاه مهرآباد

تاخیر در پرواز یکی از متداول‌ترین تجارب هر مسافری است، شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای مسافران اعضای باشگاه Mahan & Miles و همینطور مسافران کلاس پروازی تجاری سالن ویژه‌ای با امکانات رفاهی بدین منظور در نظر گرفته است.

در لانژ ماهان با فضایی آرام به همراه انواع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های سبک و همینطور اینترنت بی‌سیم، مطبوعات فارسی و انگلیسی و محیط مجزا برای بازی کودکان و... انتظاری مطلوب قبل از سفر خود داشته باشید.

کترینگ شرکت ماهان ایرغذاهای شرکت ماهان ایر

سفر با حیوان خانگی با هواپیمایی ماهان

حمل پرندگان و دیگر حیوانات خانگی نیز از خدمات شرکت هواپیمایی ماهان است و برای محاسبه هزینه‌ حمل، قفس را جدا از بار مجاز رایگان در نظر می‌گیرد و در صورت نداشتن بار این هزینه به عنوان کرایه حمل دریافت می‌شود.
 مسافر می‌تواند پس از دریافت کد AVIH از دفاتر فروش هنگام خرید بلیط، و هماهنگی‌های لازم با آسودگي و اطمينان خاطر حیوان خود را به پرسنل امین و دلسوز ماهان ایرلاین بسپارند.
در پروازهای ماهان حمل حیوان خانگی به دو روش صورت می‌پذیرد: از طریق پایانه‌های مسافری(همراه) بدین صورت که در پایانه مسافری پذیرش و هنگام ورود در فرودگاه مقصد در سالن دریافت بار به مسافر تحویل داده می‌شود. روش دوم هنگامي كه به هر علتی مسافر نتواند درسفر همراه حيوان خود باشد، از طریق پایانه‌های باربری ( غیرهمراه/ کارگو) استفاده می‌کند.

سفر کودک بدون همراه Unaccompanied Minors ( UM ) در پروازهای ماهان

در طول مدت پرواز و با هدف ایمنی، راحتی و کاهش اضطراب والدین و کودکان 5 تا 12 سال مهماندار ارشد پرواز که فردی با تجربه و آموزش دیده می‌باشد، تمامی مسئولیت UM را بر عهده خواهد داشت تا شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان امین والدین و سرپرستان کودکان، سفر لذت‌بخشی را برای این‌گونه مسافرین به همراه آورد.
باید توجه داشت که بلیط پرواز باید حداکثر 48 ساعت پیش از زمان پرواز برای UM صادر گردد و کودک باید توسط والدین و یا قیم رسمی تحویل و مورد بدرقه قرار گیرد.

آیا گیاه‌خوار هستید؟ بدلیل رژیم خاص خود در سفر به دنبال غذای مناسب هستید؟

نگران نباشید! شرکت ماهان دارای یکی از مجهزترین کترینگ‌های انحصاری در کشور است و شما می‌توانید هنگام خرید بلیط، چه به صورت حضوری و چه اینترنتی، غذای خاص خود را از میان لیست غذا، حداقل تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز، انتخاب نموده تا در زمان پرواز برای شما سرو گردد.
لازم به ذکر است که این سرویس، در مسیرهای داخلی (پروازهای داخل کشور) ارائه نمیگردد.

ماهان ایر

سفر با نوزاد در ماهان ایرلاین

از دیگر خدمات این شرکت هواپیمایی، ارائه سبد  نوزاد در پروازهای ماهان ایرلاین برای کودکان ۷ روز تا ۲ سال تمام و تحمل وزن ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم، می‌باشد که کاملا رایگان است. معمولا صندلی‌های قسمت جلوی هواپیما و یا صندلی‌های کنار راهرو جهت دسترسی به سرویس بهداشتی برای ایمن و سهولت همراهان کودک، اختصاص داده میشود

لطفا به خاطر بسپارید که این سرویس فقط در پروازهای طولانی مدت (بیش از 90 دقیقه) ارائه می‌گردد و وظیفه مراقبت از نوزاد درون سبد در طول پرواز فقط به عهده والدین می‌باشد. لطفا قبل از استفاده از این سرویس، نکات مهم آن را از سیستم رزرواسیون بدو کیش پرس و‌ جو نمایید.

خدمات ماهان ایر برای مسافرین معلول

مسافر توانخواه که به علت شرایط پزشکی، فیزیکی و یا روحی نیازمند مراقبت‌های فردی میباشند، افراد نابینا و ناشنوا و مسافرانی که احتیاج به ویلچر دارند، شرکت هواپیمایی ماهان این امکان را برای آن‌ها قرار می‌دهند که با سهولت سفر نمایند.
طبق قوانین، فقط مسافرانی که از طریق رزرواسیون درخواست ویلچر خود را اعلام نموده و SSR در بلیط ایشان درج شده باشد، مجاز به پذیرش در فرودگاه و استفاده از ویلچر می‌باشند و در صورت لزوم درخواست ویلچر، ثبت در مراحل خرید امکان پذیر می‌باشد. از دیگر خدمات این شرکت مسافربری:

  • حمل و نقل ایمن، کارآمد و پر بازده مسافر، بار و پست
  • ارائه خدمات با کیفیتی برتر به وسیله تیمی حرفه‌ای و آموزش دیده از خلبانان، مهمانداران و خدمه زمینی، برابر استانداردهای بین‌المللی
  • دریافت آنلاین کارت پروازهای بین‌المللی از مبدا فرودگاه امام خمینی
  • ایجاد دوره‌های آموزش شش ماهه برای استخدام مهمانداران، از جمله روش‌هایی است که هواپیمایی ماهان برای کنترل کیفیت و کارایی خود در نظر گرفته است.
  • هرگونه تغییر احتمالی پروازها یا میزان تأخیر را از طریق سامانه پیام کوتاه و ایمیل به اطلاع مسافران می‌رساند.
  • فضای کافی جهت استراحت و قابلیت تنظیم صندلی
  • همچنین امکان انتخاب از میان فیلم‌های ارائه شده توسط مهمان‌دار و استفاده از سیستم پخش DVD /MP ، جهت دیدن فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌های متنوع، در پروازهای بالای سه ساعت نیز برای مسافران وجود دارد.

قوانین شرکت هواپیمایی ماهان 

هر شرکت هواپیمایی بر اساس کدهای یاتا AVIH خود (هر شرکت هواپیمایی بین المللی یک کد مخصوص به خود را دارد) و با توجه به مقررات کشورهای مبدا، مقصد، ترانزیت و نوع هواپیماهای خود، قوانین مختلفی را در جهت نظم بخشیدن به سفرهای هوایی وضع می نماید.
در ادامه به برخی از قوانین شرکت ماهان میپردازیم.

قوانین بار در پروازهای ماهان

میزان بار مجاز همراه مسافر در پروازهای داخلی و خارجی ماهان‌ ایرلاین:

  • اکونومی - داخلی ۲۰ کیلوگرم
  • بیزینس - داخلی ۲۵ کیلوگرم
  • اکونومی - خارجی ۳۰ کیلوگرم
  • بیزینس - خارجی ۴۰ کیلوگرم

قوانین باری شرکت ماهان ایر

قوانین کودک بدون همراه در پروازهای ماهان

  • هنگام خرید بلیط دفاتر فروش موظفند در زمان رزرو UM اطلاعات را بطور کامل در سیستم فروش وارد نمایند.
  • بلیط باید حداکثر 48 ساعت پیش از زمان پرواز برای UM صادر گردد.
  • همراه داشتن مدارک شناسایی مسافر UM و ولی، سرپرست، کفیل و یا قیم قانونی کودک و گذرنامه، روادید، بیمه (در صورت نیاز) جهت پروازهای بین المللی
  • کودک باید توسط والدین یا قیم رسمی تحویل و مورد بدرقه قرار گیرد.
  • در صورتی که کودک توسط یکی از اقوام خویش تحویل داده می‌شود، رضایت نامه رسمی ولی، سرپرست و... کودک الزامی است.
  • تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور مسافرت کودک بدون همراه توسط نفر مسئول در ایستگاه
  • تکمیل کارت مخصوص UM بر اساس مدارک شناسایی و آویز کردن کارت بر گردن کودک در تمامی مراحل سفر الزامی است.
  • ضمن ارائه اطلاعات لازم , موافقت کتبی و رسمی همراه UM با ثبت امضا در ظهر فرم مخصوص
  • همراهان کودک موظفند حداکثر 2:15 ساعت قبل از پرواز بین المللی و 1:15 ساعت قبل از پرواز داخلی جهت انجام امور تشریفات پذیرش در فرودگاه حضور یابند.
  • نحوه همراهی UM در سنین مختلف متفاوت است

نمای ناوگان ماهان ایر

قوانین ماهان ایر برای حمل موجود زنده

از آنجایی که قوانین مرتبط با حمل حیوان زنده بر اساس بخشنامه‌های فرودگاهی و دولتی مداوم در حال تغییر میباشد، همچنین ممکن است بر اساس نوع هواپیما و شرایط عملیاتی از پذیرش موجود زنده ممانعت بعمل آید؛ بدین منظور لازم است مسافر پیش از هر اقدامی از امکان این حمل با تماس با فرودگاه مبدا حمل اطمینان حاصل نمایید؛ با این حال قوانین و نکات کلی به شرح ذیل است: 

  • همراه داشتن اصل گواهی معتبر بهداشتی بین المللی صادره از دامپزشکی دولتی (این گواهینامه‌ها در مسیرهای داخلی الزامی نیست ) - مدارك واكسيناسيون معتبر - شناسنامه یا گذرنامه حیوان - اصل برگه پرداخت کرایه حمل در فرودگاه مبداء
  • برای سفر بچه های سگ و گربه، بايد حداقل 10 هفته از تولد آنان گذشته باشد
  • ضمنا هواپیمایی ماهان از پذیرش حیوانات گران قیمت معذور است.
  • قفس باید دارای ابعاد مناسب باشد و برای ایستادن طبیعی حیوان به اندازه کافی بزرگ باشد.
  • بستن قلاده درون قفس برای حیوان ممنوع است زیرا پوزه حیوان باید آزاد باشد.
  • تحویل حیوان در مقصد براساس فرم تنظیم شده در مبدا به فرد ذکر شده صورت می‌پذیرد.
  • بر اساس فرم تکمیل شده در مبدا هرگونه هزینه اضافی اعم از: خدمات دامپزشکی، قرنطینه، هزینه اسکان، تغذیه، ترخیص، بازگشت به مبدا، جریمه و.... حیوان بر عهده صاحب بار میباشد. 

قوانین حمل موجودات زنده در شرکت ماهان ایر
 شما می‌توانید ارزانترین تورهای لحظه آخری کیش با پروازهای ماهان را در سامانه رزرواسیون بدو کیش مشاهده کنید.

نظرات کاربران (0 نظر)