پیگیری خرید

حقوق مسافران در هتل ها

پس از اینکه تصمیم خود را برای سفر گرفتید لازم است به دنبال رزرو مکان مناسب جهت اقامت باشید و با توجه به معیارهای ذهنی خود اقدام به رزرو هتل مناسب بفرمائید.

زمانی که به عنوان مسافر در هتل اقامت دارید دارای حقوقی می باشید که بهتر است قبل از سفر با آن ها آشنایی داشته باشید.

در ادامه با بدو کیش همراه باشید تا حقوق مسافران در هتل را بررسی کنیم.

حقوق مسافران در هتل

حفظ حقوق مسافران توسط مدیران و پرسنل هتل سبب میشود خاطره ای خوش برای شما رقم بخورد و در سفر بعد هم ترجیح دهید همان هتل را برای اقامت انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی پنج حقوق اساسی هتل نسبت به مسافران می پردازیم.

  1. حقوق مسافران در اتاق های هتل
  2. تطبیق هتل با تبلیغات 
  3. نحوه برخورد پرسنل با مهمانان
  4. امنیت هتل
  5. شرایط مناسب برای پذیرایی از افراد کم توان
  • حقوق مسافران در اتاق های هتل :

شما هنگام اقامت در هتل ، بیشترین زمان خود را در داخل اتاق سپری میکنید. پس طبیعی است که شرایط اتاق برای شما بسیار مهم باشد و حساسیت خاصی برای آن داشته باشید.

اتاقی که در آن اقامت میکنید باید دقیقا همانی باشد که در مرحله رزرو به شما وعده داده اند. هتل شما با هر ستاره ای که باشد ، باید شرایطی مثل تختخواب تمیز و راحت ، تهویه مناسب و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب را دارا باشد.

اگر اتاقی که رزرو کرده اید دچار مشکلی شده و یا قرار است تعمیرات روی آن انجام شود باید در قبال آن اتاق ، اتاق یا سوئیتی بزرگتر یا با همان مشخصات در اختیار شما قرار دهند.

حقوق مسافران در هتل

  • تطبیق هتل با تبلیغات :

یکی دیگر از حقوق مسافران در هتل ، تطبیق اتاق با تبلیغات ارائه شده می باشد. اتاق دقیقا باید همان چیزی باشد که در تبلیغات به شما معرفی شده است. 

البته در نظر داشته باشید اگر شما تصاویر لوکس ترین اتاق هتل را دیده باشید و اتاقی معمولی رزرو کرده باشید نباید انتظار بهترین اتاق هتل را داشته باشید.

برای آشنایی با انواع اتاق ها در هتل میتوانید به مقاله " انواع اتاق ها در هتل " مراجعه بفرمائید.

  • نحوه برخورد پرسنل با مهمانان :

یکی از پر اهمیت ترین مواردی که در ساخت خاطرات سفر ما نقش به سزایی دارد ، نحوه برخورد پرسنل و کارکنان محل اقامت می باشد. نوع برخورد کارکنان هتل با شما میزان زیادی از رضایتمندی شما از سفر را در بر میگیرد.

برخورد مناسب کارکنان ، میتواند کمبود های هتل را جبران کند و شما را ترغیب کند دوباره به همان هتل برگردید.

ممکن هست هتلی امکانات زیادی داشته باشید اما برخورد نامناسب یک پرسنل خاطره ای منفی برای شما به جای گذارد و یا بالعکس. هتلی با امکانات متوسط باشد و برخورد بسیار مناسب پرسنل سبب میشود احساس آرامش زیادی داشته باشید و رضایت شما را جلب میکند.

برخورد پرسنل با مهمانان هتل

  • امنیت هتل :

مسافران در هتل باید احساس امنیت جانی و مالی داشته باشند و در طول سفر دغدغه امنیت فکرشان را درگیر نکند.استفاده از دوربین های مدار بسته در هتل و وجود نیروهای امنیتی و جعبه امانات سبب آرامش خاطر مسافران میشود.

در هتل های لوکس هم در داخل خود اتاق صندوق اماناتی برای قرار دادن وسایل گرانبهای شما در نظر گرفته شده است که میتوانید قبل از خروج از اتاق وسایلتان را در داخل آن قرار دهید و با خیال راحت به گردش بپردازید.

بیشتر بخوانید : نکات مهم در مورد امنیت بیشتر در هتل

  • شرایط مناسب برای پذیرایی از افراد کم توان :

حقوق مسافران کم توان نیز مانند مسافران عادی باید رعایت شود و هتل برای رفت و آمد و اقامت سالمندان و افراد کم توان امکانات مورد نیاز را آماده کرده باشد.

رعایت معیارهای لازم برای جابجایی ویلچر ، وجود آسانسور از جمله واجباتی است که باید هنگام ساخت هتل در نظر گرفته شود.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده در بالا ، حقوقی مانند وجود تهویه مناسب ، تمیزی اتاق ها و رعایت قیمت مصوب نیز باید رعایت شود.

 

نظرات کاربران (0 نظر)