پیگیری خرید

مهم ترین اخبار کیش - 22 تا 30 آذر 98

در هفته ای که گذشت ، جزیره کیش دو قرار داد مهم را امضا کرد و از ادامه فعالیت باند های کلاهبرداری در حیطه رهن و اجاره املاک جزیره جلوگیری کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین اخبار جزیره را در هفته آخر آذر 98 بررسی کنیم.

اخبار کیش

آیا کیش به چین فروخته شده ؟

یکی از خبر هایی که این هفته غوغا بپا کرد ، خبر واگذاری جزیره کیش به چین بود که در اسفند ماه 97 بر سر زبان ها افتاده بود.

این هفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شخصا این موضوع را تکذیب کرد و به تمام گمانه زنی ها  در این مورد پایان داد.  دکتر مظفری با قاطعیت این خبر را رد کرد و در مصاحبه با ایرنا توضیحات شفافی در این مورد ارائه داد.

" این خبر از اساس کذب است و با بررسی پلیس فتا مشخص شد منشاء اصلی انتشار خبر در خارج از کشور است.

برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه گذاران اعلام می کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود و این منطقه آزاد با برنامه ریزیهای انجام شده بلند مدت و به کارگیری توانمندیهای داخلی و جذب سرمایه های بین المللی بوِیژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است.  "

منبع خبر : ایرنا

قرار داد کیش مالزی

آغاز همکاری کیش و مالزی در زمینه گردشگری :

در مذاکراتی که اخیرا بین دکتر مظفری و مدیر عامل گروه اورینتال میس مالزی صورت گرفته ، تفاهم نامه ای بین کیش و مالزی در جهت توسعه و رشد صنعت گردشگری  با هدف سلامت و تندرستی ، در سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد.

طی این طرح  اولین شهرک تندرستی جزیره کیش شامل بیمارستان تخصصی، کلینیک جراحی و زیبایی، مرکز آموزش هتلداری ، هتل بیمارستان، مرکز خرید و مرکز تجاری خواهد بود.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش در این مورد صحبت کرد

" کشور مالزی ظرفیت های گردشگری سلامت جزیره کیش را دریک بازه زمانی ۱۲ ماهه، مورد مطالعه و تحقیق قرار داد و در نهایت جزیره کیش را در حوزه گردشگری سلامت به عنوان پایلوت خود در خاورمیانه انتخاب کرد "

  • ورود 700 دوچرخه هوشمند به ناوگان حمل و نقل جزیره کیش :

طی تفاهم نامه ای که بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکتی دانش بنیان امضا شده ، در مرحله اول 700 دستگاه دوچرخه هوشمند و مدرن وارد جزیره می شود و در خدمت گردشگران و کیشوندان قرار میگرد.

در مرحله دوم این طرح اسکوتر و دوچرخه های برقی بیشتری وارد ناوگان حمل و نقل جزیره خواهد شد. 

این سامانه به وسیله یک اپلیکشن کار خود را پیش می برد. شما در هر نقطه ای از جزیره که باشید میتوانید اقدام به کرایه دوچرخه کنید و در هر نقطه ای هم میتوانید دوچرخه را رها کنید.

اما ایستگاه هایی هم در سطح شهر در نظر گرفته شده که اگر دوچرخه به این ایستگاه ها ، تحویل داده شود ، امتیاز ویژه ای به افراد اعطا میشود.

دوچرخه سواری در کیش

آمار تعداد تصادفات در جزیره کیش :

از ابتدای سال 98 تا امروز ، 244 تصادف در جزیره کیش ثبت شده است.

منبع : کیش نیوز 

دستگیری باند های جعل سند منزل در کیش :

در روز های گذشته ، افرادی در جزیره کیش قربانی کلاهبرداران شدند و از طریق دیوار اقدام به رهن خانه ی مورد نظر کردند. اما این خانه همزمان به چند نفر رهن داده شده و مشکلات زیادی را بوجود اورده است.

سرهنگ علی اصغر  جمالی این موضوع را به طور کامل در مصاحبه با کیش نیوز تشریح کرد :

" در پی شکایت و مراجعه افرادی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده و اکنون فرد دیگری مدعی شده که مالک واحد اجاره شده است، پیگیری این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

در زمان عقد قرارداد و رهن و اجاره منزل، فردی که خود را مالک معرفی کرده بود، سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و املاک را به رویت وی رسانده و به بهانه اینکه کمیسیون املاک ندهند قرارداد را در همان منزل منعقد نموده اند و فردی با ارائه فرم قرارداد و مهر های مربوط به مشاوران املاک آن را تایید کرده است.

در بررسی از محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط گردیده و متهمان در بازجویی های پلیسی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال اعتراف کردند.

ارزش رهن واقعی واحد های مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است که متهمان با شناسایی منازلی که مالکین آنها به مدت طولانی در جزیره حضور نداشتند و یا به صورت شبانه به مسافرین اجاره داده شده بود را به مدت محدود اجاره و اقدام به جعل اسناد منازل می کردند و خود را  به عنوان مالک معرفی می کردند، متهمان تاکنون با این شیوه از ۱۰ نفر به مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند. "

منبع خبر : کیش نیوز 

آبگرفتی در معابر کیش

افزایش بارندگی در کیش :

در هفته ای که گذشت ، جزیره کیش باران های پراکنده زیادی را تجربه کرد. این باران ها عده ای را خوشحال و عده ای از مردم را نگران کرد. هر ساله با بارش باران قسمت هایی از جریه کیش دچار آبگرفتی می شود و زندگی روزمره مردم را دچار مشکل میکند.در جزیره کانال های عبور آب در سطح شهر در نظر گرفته نشده و به همین دلیل هر سال بارش باران برای مردم دردسر هایی را در پی دارد.

از این هفته آب و هوای جزیره کیش، آفتابی می شود و بهترین زمان برای تور کیش می باشد.

نظرات کاربران (0 نظر)