پیگیری خرید

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام داد

از کابوس هایی که مسافران دوست ندارند به واقعیت تبدیل شود جا گذاشتن پاسپورت ، بلیط و دیر رسیدن به فرودگاه و جا ماندن از پرواز می باشد. کارهایی برای جلوگیری از این اتفاق قبل از پرواز باید انجام دهیم که در ادامه به آن پرداخته ایم با ما همراه باشید:

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام داد

1.چک لیست تهیه کنید:

دفترچه ای تهیه کنید و چند روز قبل از پرواز تمام چیز هایی که در سفر به آن احتیاج پیدا می کنید را یادداشت نمایید و یک روز قبل از پرواز آن را بررسی کنید. لوازم مورد نیاز را برداشته و تمامی لوازم غیر ضروری را خط بزنید با این کار می توانید هم بار خود را سبک تر کنید و هم هیچ وسیله ای را فراموش نمی کنید.

2. دلبستگی به وسایلتان را فراموش کنید:

به یاد داشته باشید شما فقط مدت کوتاهی را در خانه نیستید، به همین خاطر لازم نیست کل وسایل موجود در اتاقتان را با خود حمل کنید. زیرا هر چه بار شما سنگین باشد، مجبور به پرداخت اضافه بار بیشتری خواهید بود. مطمئنا بدون همراه داشتن برخی وسایل غیر ضروری هم می توانید سفر خوبی را تجربه کنید.

10 اقدام که قبل ار پرواز باید انجام داد

3.چمدانتان را وزن کنید:

روز قبل از شروع سفر چمدانتان را وزن کنید. در این صورت می توانید اگر وزن چمدانتان بیشتر از وزن بار مجاز اعلام شده از سوی شرکت هواپیمایی است و راهی برای کم کردن آن ندارید زودتر به فرودگاه بروید و کارهای مربوط به اضافه بارتان و جریمه را بدون هیچ نگرانی انجام دهید.

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام  داد

4.چمدان هایتان را نشانه گذاری کنید:

برای نشانه گذاری چمدان ها می توانید از روبان های رنگی یا هر وسیله دیگری استفاده نمایید. با این کار در زمان پیاده شدن از هواپیما و هنگام تحویل بار می توانید چمدان خود را میان دیگر چمدان ها و یا بار های مشابه به راحتی پیدا کنید حتی برای احتیاط بیشتر می توانید شماره و نام خود را نیز بر روی چمدانتان بچسبانید تا در صورت گم شدن چمدانتان بتوانند باشما تماس بگیرند و چمدانتان را تحویل دهند.

5.کیف کوچکی همراه داشته باشید:

تمامی مدارک و وسایل مانند شارژر ، تبلت ، موبایل ، گذرنامه و کارت ملی که در طول پرواز ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید را می توانید داخل این کیف کوچک قرار دهید، تا در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین اگر داروی خاصی استفاده می کنید، آن را با دستور العمل استفاده از دارو و نسخه پزشک داخل این کیف کوچک قرار دهید و با خود به کابین ببرید.

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام داد

6.ساعت پروازتان را قبل از سفر چک کنید:

گاهی اوقات ممکن است پروازتان با تعجیل یا تاخیر همراه باشد. برای اطلاع دقیق از ساعت پرواز شب قبل از سفر به سایت فرودگاه مراجعه کنید و ساعت پروازتان را مجدد چک نمایید. حتی برای این کار می توانید با اطلاعات فرودگاه تماس بگیرید و با دادن شماره پرواز ساعت دقیق پروازتان را بپرسید.

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام داد

7. پول نقد همراهتان داشته باشید:

امروزه همه جا دستگاه کارتخوان استفاده می کنند اما بهتر است برای احتیاط ، پول نقد همراه خود داشته باشید و فقط به داشتن کارت اعتباری اکتفا نکنید.

8. پرداخت عوارض خروج:

مسافران برای سفر های خارجی باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنند و پرداخت عوارض با روش های زیر انجام می شود:

در فرودگاه ها گیت های پرداخت برای ایرانیان و خارجی ها به صورت جداگانه وجود دارد. قبل از ایستادن در صف برای پرداخت عوارض دقت کنید که گیت خود را درست انتخاب کرده باشید.

حتما به این نکته توجه کنید واریز مبلغ عوارض خروج برای ثبت شدن به 30 دقیقه زمان نیاز دارد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که پرداخت آن را به ساعات پایانی موکول نکنید و یا اگر می خواهید عوارض خود را در فرودگاه پرداخت کنید زودتر در فرودگاه حضور پیدا کنید.

9.برای حمل بار قوانین را مطالعه کنید:

بردن برخی وسایل و دارو ها به داخل هواپیما بدون نسخه پزشک ممنوع است و هر یک از شرکت های هواپیمایی قوانین مختص به خود را دارند به همین خاطر بهتر است قبل از شروع سفر به سایت شرکت هواپیمایی که بلیت را از آن تهیه کرده اید مراجعه کنید و قوانین حمل بار را مطالعه نمایید. برای به همراه بردن دارو به داخل هواپیما از به همراه داشتن نسخه پزشک فراموش نکنید.

10 اقدام که قبل از پرواز باید انجام داد

10.به موقع بخوابید:

و در نهایت که همه چیز را برای سفر خود آماده کردید سعی کنید خواب راحت و کافی داشته باشید. زیرا اگر خواب بمانید ممکن است بدترین چیز ها اتفاق بیافتد. حتی اگر می توانید زمان خواب خود را یک یا دو ساعت جلو ببرید تا بعد از بیدار شدن زمان کافی برای انجام دادن کار هایتان داشته باشید.

نظرات کاربران (0 نظر)